четверг, 22 сентября 2016 г.

Presentation valfritt ämne

Det är ju ingen tid alls. Vilken som helst normal tänkande individ kan tala om ett ämne så lång tid utan att förbereda sig. Ta tid med klockan så du inser verkligen hur kort det är. Du tar något ämne du känner till och punktar upp säg punkter om det ämnet som stödord.


Säg en mening för varje punkt så är du i princip klar. Börja med en intresseväckare, om ämnet inte görs intressant för åhörarna kommer de heller inte att lyssna koncentrerat. Gör en tydlig måldefiniering genom att förklara vad målet med din presentation är. Om du har mer än ett ämne bör du inför varje ämne ha en bakgrund – också kallat minianslag för att väcka intresse.


Personbeskrivning - tips! Muntlig presentation av valfritt ämne. Planering i svenska v. Jag ska redovisa inför klassen valfritt ämne.


Presentation valfritt ämne

Jag har valt bandet KoRn eftersom jag redan kan lite om dem. Jag tänker använda powerpoint! För ett par år sedan fick jag reda på min innan lektionen startade att vi skulle ha ett liknande min föredrag om valfritt ämne , till en viss nivå. Jag började tjöta om ottomotorn och främst överladdning, läraren fick säga stop vid minuter och då hade jag inte beskrivit något direkt ingående.


Du hjälper nämligen dig själv en hel del på traven genom att välja ett ämne som ligger dig varmt om hjärtat, då det oftast är lättare att argumentera för ett ämne som man själv har en åsikt om eller ett förhållan. Du ska veta att minuter är väldigt kort tid att göra en bra presentation på. HLR och liknande är ett bra ämne så hinner du aldrig igenom det viktiga på den tiden.


Presentation valfritt ämne

Om du tycker att frihetsgudinnan är intressant så välj den, då kan man välja att hoppa över grejer när du märker att tiden blir knapp. Fördjupningsarbete – Valfritt ämne Du ska nu skriva ett arbete om ett valfritt ämne. Du kommer du att få söka efter fakta om ditt ämne på t. Internet eller i böcker. När du söker information, glöm inte att notera vilka hemsidor, vilka sidor i böcker eller vilka tidningar, som du använder.


Jag har fått i uppgift att göra en powerpoint om ett valfritt ämne. Om du känner att du behöver inspiration till val av ett ämne , och är osäker på hur du ska gå tillväga, finns det många olika sätt du kan hitta ett ämne på. Nedan finns en lista på olika inspirationskällor som du kan börja med att undersöka, som kan hjälpa dig att komma igång. Vilket ämne gillade du bäst i grundskolan?


Om du fick bestämma världens åttonde underverk, vad skulle du välja då? Vad är det mest otippade som hänt dig? Du får undervisa i valfritt ämne på universitet, vad väljer du?


Uppsats - valfritt ämne ! Logga in för att bevaka detta. Hej ska hålla ett fem minuter långt tal i skolan. Så nu frågar jag Fragbite. Har ni något intressant. Grej of the day om dinosaurier Klick här: dinosaurier (Powerpoint presentation ) Jag valde att genomföra ett undervisningsmoment genom att använda ”Grej of the day (GOTD)” metoden.


GOTD är en minilektion som innehåller fakta om ett valfritt ämne som presenteras genom en PowerPoint presentation. Vi är upptagna för jämnan, tiden räcker aldrig riktigt till. Våra presentationer får knappast den tiden de behöver utan istället dyker vi upp utan någon eller väldigt lite koll på vilka vi ska presentera för.


Okunskapen om målgruppen leder till att vi generaliserar ämnet och därmed levererar ett platt och ihåligt budskap.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения