четверг, 17 сентября 2015 г.

Första dagen på jobbet nervös

Bli medlem i Unionen Student. Första dagen på nya jobbet är alltid nervös och pirrig. På varje arbetsplats finns en kultur att infoga sig i och premiärdagen blir din största utmaning. Några av dessa punkter har nog alla nya medarbetare varit med om någon gång. På ett av mina tidigare jobb var dyra märkeskläder väldigt viktigt.


Jag har inte så mycket fokus på varumärken, så det var sällan jag hade de märkena.

Jag anpassade mig i stället mer genom färgval. Grundregeln är att börja med något neutralt. När det gäller din första dag på jobbet så vill du göra ett gott intryck – för ett första intryck går bara att göra en gång.


Det första intrycket är viktigt men kom ihåg att alla har varit nya på jobbet någon gång och att det är naturligt att känna sig lite nervös. Här listar vi några knep som är bra att tänka på när du är börjar på ditt första jobb. För att hjälpa dig att lugna nervositeten innan första dagen på ett nytt jobb och starta din karriär med ett wow så har vi samlat de bästa tipsen som kommer hjälpa dig första veckan på jobbet. Det här rådet kanske verkar vara lite självklart men det är nyckeln till framgång, särskilt på ett nytt jobb.


Det kan ofta vara lite nervöst att börja på ett nytt jobb , oavsett hur länge du jobbat eller hur många gånger du bytt jobb.

Som företag finns det mycket man kan göra för att den nyanställda ska känna sig mer bekväm sina första dagar på jobbet. Jag minns hur det var när jag först kom till Irland. Fastän jag var flytande i engelska var det väldigt konstigt att tala engelska. Hoppas du kommer att gilla det nya jobbet :D. Att vara ny på jobbet är inte det lättaste allti speciellt om man är ung.


Oavsett vad det handlar om är nya situationer och saker man inte kan förutse något som väcker nervositet hos folk. Vi har expertkunskap kring de lagar och regler som rör din anställning. Att känna sig nervös första dagen på nya jobbet är helt naturligt. Men kom ihåg att det finns stor förståelse för det – alla har varit nya någon gång. En lugnande tanke är att du faktiskt valts ut som en av många sökande för att just din kompetens och dina förmågor var vad din nya arbetsgivare sökte.


Vi fattar att det är nervöst med första dagen på jobbet , men kom igen! Tänk vad många nya bekantskaper och lärdomar du har framför dig, fokusera på det istället. Det är ju mer roligt än läskigt.


Då kommer du också göra ett gott och avslappnat första intryck på dina nya kollegor! Var första dagen på ett nytt jobb idag. Hade en anställd som satt med mig för att lära mig arbetsuppgifterna. Problemet är att jag blir så nervös runt folk, speciellt lite yngre, snygga och coola killar.


Använd lunchen till att lära känna dina nya kollegor, det är det bästa sättet att komma in i gruppen.

Under lunchen kommer du få en känsla för hur kulturen är i gruppen. Njut av lunchen och ha trevligt! Då din första arbetsdag är slut, gå förbi din kontaktperson och säg hejdå för dagen. Var beredd på att det kan bli mycket information första dagarna. Var lyhörd och bearbeta den hemma på kvällen.


Fokusera på det som du bedömer som viktigast. Ingen begär att du ska kunna allt från början. VAR SOCIAL Att hälsa på alla första dagen är självklart. Arbetsliv och arbetsmarknad.


Det mest komiska ni har gjort, som ny på jobbet. Nervös inför första dagen på jobbet ? I dag var det första dagen på jobbet för Martin Lundstedt, ny VD för AB Volvo och därmed chef för över hundra tusen anställda världen runt.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения